Tel: 024-8453260

FITNESS

PANATTA CARDIO

HEALTHY SPORT BAR

GROEPSLESSEN

NEW AGE 22 SPORTLOUNGE

RPM

‘Ride it, like you stole it'

RPM is de indoor cycling workout waarbij je rijdt op het ritme van krachtige muziek. Ga samen met je instructeur het parcours op. Hij zal het peloton leiden over heuvels, vlakke landschappen en bergtoppen. Zweet, verbrand calorieën en breng je endorfinepeil naar het hoogste niveau! RPM is absoluut een effectieve interval training. Net als bij alle andere Les Mills programma’s wisselt de choreografie en de muziek iedere drie maanden.
Hoe ziet een RPM les eruit?
1. Om de benen op te warmen, beginnen we met fietsen op een laag tempo en met een lichte weerstand.

2. Snelheid en intensiteit nemen toe om naar de top toe te werken. We gaan klimmen om je kracht te testen. Met tijdritten wordt je uithoudingsvermogen op de proef gesteld. Daarna mag je even herstellen. Net lang genoeg om weer energie op te bouwen voor de grootste uitdaging.

3. Aan het einde van de RPM les beëindigen we de tocht en rijden we samen huiswaarts. Welverdiend gaan we herstellen en onze spieren stretchen.

Voordelen van RPM:
• Verhoogt je fitheid;
• Verbrand lichaamsvet;
• Verbetert de vorm van je benen, heupen en billen;
• Verhoogt je been- en spierkracht;
• Helpt je veel calorieën te verbranden;
• Zorgt dat je lichaam extra endorfine aanmaakt zodat je je lekker voelt.

Hoe fit moet ik zijn voor RPM?
Je kunt zelf de intensiteit van de training bepalen zodat renners met uiteenlopende conditieniveaus samen kunnen fietsen. Hoe vaker je fietst, hoe sneller fit je wordt. Voor de beste resultaten is het aan te raden om twee tot drie keer per week een RPM les te volgen.

Check het rooster voor actuele lestijden of download de New Age 22 app.

rpm spinning groepslessen nijmegen

Share…Share on Facebook0Share on Google+0Share on LinkedIn0Tweet about this on Twitter0